המאפיינים של עובד ניקיון טוב

המאפיינים-של-עובד-ניקיון-טוב
תוכן עניינים

התכונות החשובות אצל עובדי הניקיון

עובדים של חברות ניקיון אחראיים על ההיגיינה במשרד, אך יש הרבה אלמנטים שקובעים לגבי טיב העובד. 

מעבר לאיכות הניקיון, יש הרבה פרמטרים קריטיים. זה מתחיל מאכפתיות ועובד לחברתיות, ניסיון ואחריות מערכתית. 

בתוך כך, העובדים של חברות הניקיון צריכים להיות אמינים, משום שבהרבה מקרים, הם נחשפים לחומרים סודיים ולרכוש יקר ערך. הלקוח צריך לדעת שהוא מקבל עובד איכותי, שעבר בדיקות אמינות אצל החברה המעסיקה אותו וזאת על מנת לשמור על האינטרסים של הלקוח ולא לנצל את כוחו לרעה.

מרבית הערים מחולקות כך שישנם אזורים מסוימים שהם אזורי מחייה ואזורים אחרים שמתמקדים בתעשייה ועבודה, ובהם נמצאים כמות גדולה של משרדים. 

בשנים האחרונות האזורים הללו התפתחו וגדלו, ועימם השירותים שאותם משרדים צריכים. חלק מהשירותים הרלוונטיים לאזורים שכאלו הם מסעדות פועלים ורשתות מזון, מקומות חנייה מותאמים, מתחמי עבודה, וכמובן חברות המספקות שירותי ניקיון למשרדים. 

הניקיון של המשרד הוא אלמנט חשוב מאוד, גם לעובדים, גם לקולגות וגם ללקוחות אשר מגיעים למשרד כדי להתרשם מהחברה שרוצה לעשות איתם עסקים.

כאשר מנהל משרד בוחר חברת ניקיון משרדים הוא חייב לבצע תהליך ארוך שבודק הרבה מאוד אלמנטים. כלומר, יש הרבה מאוד שירותים שחברות הניקיון הללו מעניקות, החל משירותים בסיסיים ורגילים כמו ניקיון מטבח ושירותים ועד שירותים מרחיקי לכת וכאלה שייקחו את הניקיון הכללי צעד אחד קדימה. 

ההתחלה חייבת לכלול סקר השוק ומחקר מוקדם כדי שיהיה אפשר להגיע לחברה הנכונה. בהמשך, צריך להגדיר את הצרכים של המשרד, בהתאם לגודלו, לכמות האנשים שבו ולתקציב, ולראות מה הם הצרכים הבסיסיים והבונוסים שצריך לדרוש מחברת הניקיון. 

לאחר בחירת החברה, מגיעים אל המשרד עובדי ניקיון שצריכים להיות בעלי כמה תכונות מוגדרות כדי שיוכלו לבצע את העבודה שלשמה הושכרו. התכונות הללו מרכיבות את עובד הניקיון המושלם, שיעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר ויצדיק את הכסף שהושקע בו. 

כאשר מקבלים עובד ניקיון, צריך לחפש אחר התכונות הבאות:

  1. אכפתיות – עובד טוב הוא עובד שהצלחת מקום העבודה שלו חשוב לו. לא רק השכר והתנאים, אלא חשיבה אנטי אגואיסטית לחלוטין. עובד ניקיון שרוצה שהמשרד שהוא מנקה יצליח, ינקה בהכרח טוב יותר.
  2. חברתיות – עובדי הניקיון צריכים להיות נחמדים אל העובדים במשרד. הם לא צריכים להיות חברים, אך הם בהחלט צריכים להראות כישורי אישיות בסיסיים על מנת לבנות אמון ולגרום לכך שהנוכחות שלהם לא תהיה מטרידה.
  3. אחריות מערכתית – אחריות מתבטאת במענה על כל צורך של הלקוח הן מבחינת העובד והן מבחינת החברה. עובד הניקיון צריך להיות עם מודעות ללקוח ולמעסיק שלו, ולדעת להגדיל ראש לתת מענה בכל עת. יש אחריות, כמובן, גם מצד החברה. עובד חולה? שולחים עובד אחר. יש ארוחה בשעה לא שגרתית? שולחים עובד מיוחד. קרה אסון היגייני? שולחים עובד גם בשעות אחה"צ.
  4. יסודיות – עובד ניקיון צריך לנקות גם היכן שלא מצפים ממנו וגם בזמנים שלא מצופה ממנו. יסודיות עשויה לעשות את ההבדל בין הארכת חוזה לבין מעבר לחברה אחרת.
  5. ניסיון – עובדים מנוסים יודעים איך למקסם את הזמן שלהם במשרד. בדיעבד, עובדים מנוסים חוסכים זמן וכסף הן למעסיק והן ללקוח.
  6. אמינות – אולי התכונה החשובה ביותר. לאור העובדה שהעובדים נמצאים בהרבה מקרים ליד חומרים רגישים, אפילו בזמנים בהם העובדים עוד לא מגיעים לעבודה, או אחרי שהם הולכים הביתה, על החברה להיות בטוחה שהעובדים לא יגנבו חומרים או סודות חברה או לא ישתמשו במידע הנגיש אליהם לרעה. לכן, מרבית חברות הניקיון מבצעות מבחני אמינות לעובדים לפני שהם לוקחים אותם לעבודה.

לשמור על האינטרסים

יש חשיבות גדולה בבחירת חברות טובות ואיכותיות כדי להבטיח ניקיון יומי במשרד

החברות הללו משקיעות בעובדים שלהן, מבצעות בדיקות אמינות ושומרות על סטנדרט גבוה מבחינת איכותם. עובדי ניקיון טובים הם קשים להשגה, זאת יודע כל מי שמחפש מנקה כדי שינקה בביתו הפרטי, כך שגם במשרד זה לא שונה ויש לבצע חיפוש אקטיבי וחכם אחרי עובדים איכותיים כדי לקבל תוצאות אידיאליות.

שתפו את המאמר

תוכן עניינים

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

בואו נדבר.

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

× בואו נדבר בואטספ
דילוג לתוכן