חמש נקודות למחשבה כשעוברים למשרד חדש

5 נקודות למחשבה שעוברים למשרד חדש
תוכן עניינים

יכול להיות שזה עתה פתחתם את העסק שלכם ויכול להיות שאתם עובדים מהבית תקופה והגיע הזמן להשתדרג, יכול להיות שנגמר לכם חוזה השכירות במשרד הנוכחי ובעל הבית רוצה שתתפנו ויכול להיות שהעסק שלכם גדל ואתם צריכים לעבור למשרד נוח יותר ומרווח יותר.

לא משנה מה הסיבה, בשלב כזה השאלה הראשונה שתעלה תהיה: "באיזו עיר משתלם להשכיר את המשרד" איפה הכי משתלם, איפה הכי נוח ואיפה סיכויי ההצלחה יהיו גבוהים יותר.

יש מרכיבים שונים שצריך לקחת בחשבון כשמתלבטים והנה כמה מהם:

תנועה

למשרד צריך להגיע כל בוקר ומהמשרד צריך לצאת הביתה בסוף יום עבודה, ולתנועה אליו וממנו יש משמעות רבה. אם המשרד באזור שנחשב לפקוק כמו מרכז תל אביב ואתם "לא אנשים של פקקים" כדאי לכם לקחת את זה בחשבון. חבל שתתחילו יום עבודה כועסים ועצבניים מה שישפיע עליכם ועל העובדים שלכם.

נוחות ללקוחות

אם המשרד שלכם מקבל לקוחות, אתם חייבים לחשוב גם על הנוחות שלהם. יש לקוחות שיפסלו מראש קבלת שירות ממשרד שהמיקום שלו בעייתי בשבילם, הן בהגעה, הן בחניה וכדומה וחשוב לקחת את זה בחשבון. אם ניקח את מרכז תל אביב לדוגמא, הבעייתיות ידועה, אך מצד שני התחבורה הציבורית הנוחה יכולה לפצות על בעיות הפקקים והחנייה.

קירבה לאוכל

לא רק הצבא "צועד על קיבתו" אלא גם אתם, ואם אתם מתכננים לאכול מחוץ למשרד כדאי שיהיו לכם כמה אופציות מסביבכם. אזורי משרדים כמו אזור הבורסה ברמת גן יכולים להיות פתרון מצויי בשבילכם, אזורים בהם יש הכול מהכול ובכל שעות העבודה. אם אתם שומרים כשרות, חשוב כמובן שתוודאו שיש מסעדות כשרות סביב המשרד המיועד.

חנייה

חנייה היא נושא כאוב בערים בכלל ובעיקר באזור המרכז. אם אתם כבר שוכרים משרד כדאי אולי שתשכירו אחד עם חנייה קבועה, ואם לא אז אולי כדאי קצת לצאת מאזור רמת גן – תל אביב לערים קרובות כמו ראשון לציון, נס ציונה וכדומה, שם בדרך כלל הבעיה פחות דרמטית.

ישנם כמובן עוד מרכיבים שונים שצריך לקחת בחשבון כשמתלבטים באיזו עיר לשכור משרד, מרכיבים משמעותיים לכל אחד בהתאם לצרכים שלו. אז באיזו עיר הכי משתלם לשכור משרד? אין לזה כמובן תשובה חד משמעית, תלוי בצרכים שלכם ולא פחות חשוב מכך, ביכולות ובגב הכלכלי שלכם בעיקר אם מדובר על עסק חדש שעושה את צעדיו הראשונים ועדיין לא יכול להרשות.

בחירת גודל המשרד

כשמתלבטים איפה לשכור משרד צריך גם לקבל החלטה על גודל המשרד. החלטתם כבר על המבנה הנחוץ לכם ורגע לפני שאתם מכריעים לגבי הגודל, כדאי שתבינו שהוא פחות ברור מאליו ממה שנראה.

יש לא מעט עסקים שמתחילים בקטן, מתחילים עם משרד שיכול להכיל עובד אחד או עובדים בודדים, ומהר מאוד הם מוצאים את עצמם במצב בו הם לא יכולים כבר לעבוד ככה וחייבים להגדיל את המשרד.

מעבר של עסק למשרדים גדולים יותר מצביע על גדילה והצלחה ותמיד עושה טוב ליחסי הציבור של העסק, אך חשוב לזכור שמעבר כזה כרוך גם בלא מעט בלגן ובעיות לוגיסטיות וכמובן לא מעט עלויות. ולכן, כדאי לתכנן נכון את העסק כבר בתחילתו ולנסות ולהעריך את קצב הצמיחה, ולשכור משרדים בהתאם כדי לחסוך כאב ראש מאוחר יותר.

 

יש לכם נקודות למחשבה נוספות? נשמח לשמוע.

שתפו את המאמר

תוכן עניינים

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

בואו נדבר.

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

× בואו נדבר בואטספ
דילוג לתוכן