איך מתנהלים נכון מול חברת ניקיון המשרדים שלכם?

תוכן עניינים
המלצתנו איך להתנהל נכון מול חברת הניקיון שלכם – חברות ניקיון משרדים מעניקות מענה שונה לכל חברה לפי הצורך, אך יש חשיבות גדולה בהבנת עולם הניקיון ולדעת מה כדאי לנקות קודם ובאיזו תדירות לעשות זאת. בעל עסק שמזמין חברת ניקיון חייב לדעת מספר פרמטרים חשובים על מנת לגרום לאותו משרד להיראות ייצוגי עבור הלקוחות ונוח לעבודה עבור העובדים הנמצאים בו. עמדות העבודה, המטבח והשירותים צריכים לקבל מענה יום יומי, אם כי החלונות והרהיטים יכולים לחכות מעט. ההבנה הזו היא חשובה לניהול נכון של הזמן, המאמץ ותקציב הניקיון של המשרד.

כמות המשרדים בישראל הולכת ועולה מדי שנה כשעוד ועוד מרכזי תעשיה ומסחר נפתחים במקומות שונים בארץ.
הרבה משרדים חדשים נפתחים ואיתם הצורך בריהוט מתאים, עובדים איכותיים וכמובן ניקיון מקיף.
יש לא מעט חברות המתעסקות עם ניקיון משרדים ונותנות מענה הן למשרדים המפוארים ביותר, והן למשרדים הישנים והרעועים שבנמצא. המענה הוא כמובן שונה, כאשר חלק מהמשרדים הם חדשים ומפוארים, וחלק הם ישנים ורעועים יותר.

בחירה והתנהלות נכונה מול חברות הניקיון

בעל עסק שמזמין שירותי ניקיון מחברת ניקיון חייב להיות מודע למספר פרמטרים חשובים:

1. חברת הניקיון חייבת להיות חברה קבלנית בעלת רישיון מתאים ממשרד הכלכלה.
2. חברת הניקיון חייבת להעסיק עובדים ישראלים אשר מקבלים את כל התנאים הפנסיונים על פי חוק.
3. בעל העסק חייב לדרוש תוכנית עבודה חודשית על מנת לעקוב ולהתנהל נכון מול חברת הניקיון
4. בעל העסק חייב לדרוש ביקורת איכות עבודה ממפקח הממומנה מטעם חברת הניקיון.

חברת ניקיון טובה תדע לתת את המענה הנכון ולחלק נכון את הזמן. היא תדע מתי צריך לערוך ניקיון יסודי באופן תכוף יותר, מתי התחזוקה צריכה להיות יום יומית ובנוסף, ומתי לבצע ניקיון מקיף סטייל פסח.
בסופו של דבר, העובד והלקוח צריכים להרגיש טוב עם בואם למשרד, כדי לעבוד ו/או לסגור עסקאות צריך לדעת שבעל העסק הוא אדם רציני, לא מוזנח וכזה שמעמיד משרד איכותי.
המשרד הוא למעשה סוג של מראה המשקפת את הרצינות של העסק, וזה צריך להיות ברור לכל הצדדים – המעסיק, העובדים וכמובן שגם הלקוחות. בכל משרד יש פחות או יותר את אותו הציוד, וכדי לחסוך זמן, מאמץ וכסף, צריך לדעת, פחות או יותר, מה צריך לנקות כל יום ובאילו מקומות אפשר לנקות קצת פחות.

פינוי זבל ועמדות פרטיות – ניקיון שחייב להיעשות באופן יום יומי. מדובר בלכלוך הכי קרוב ומסוכן לעובדים ועליו לקבל מענה לפחות אחת ליום, בעדיפות לשעות הבוקר.

ציוד אלקטרוני – אחת לחודש יש לנקות את כל הציוד האלקטרוני כמו העכברים, המקלדות והמחשבים כדי למנוע הצטברות אבק שתמנע בתפקוד של המוצר.

מטבח/שירותים – המקומות הכי מסוכנים מבחינת חיידקים ובקטריות. על המטבח והשירותים לקבל ניקיון מקיף לפחות פעמיים ביום – בבוקר ואחר הצהריים. במטבח עדיף לנקות באזור השעה 14:00, אחרי שמרבית האנשים סיימו את ארוחת הצהריים שלהם.

לובי/כניסה – כרטיס הביקור של החברה חייב להיות נקי ומצוחצח, אך לאור העובדה שמדובר בחדר גדול למדי, שגם נשאר סטרילי יחסית, אפשר להסתפק בניקיון של פעם בשבוע.

שטיחים ורהיטים – לרוב אלו פריטים שנמצאים בשימוש רב, אך קשה ומיותר לנקות אותם יותר מדי. עם זאת, ולאור העובדה שיש צורך במכשור מיוחד, ניקיון רהיטים ושטיחים צריך להיערך אחת לחצי שנה לערך, באזור החגים.

חלונות ותריסים – החלונות והתריסים הם חלקים שלא מקבלים מספיק תשומת לב באף מקום, אך כדי לשמור על המשרד נקי במיוחד, יש לבצע ניקיון שלהם אחת לכשלושה שבועות.

להבין את הצרכים של כל משרד

כדי לשכור שירותי חברת ניקיון משרדים צריך קודם להבין מה הצורך של המשרד באופן כללי, כאשר הפרמטרים הם כמות האנשים, גודל התנועה, גודל המשרד והנכונות של המשרד לארח עובדים ולקוחות. בהמשך, יש לראות כיצד מחלקים נכון את העבודה ומגיעים למצב שמקבלים שירות אידיאלי ובהתאם לתקציב. יש לא מעט חברות ניקיון בשוק וכל אחת מתמחה במשהו שונה, ולכן כדאי לבדוק ולברר לפני שבוחרים חברה. החשיבות של סקר שוק היא פשוט עצומה במקרה הזה, והעדיפות היא כמובן לבחור בחברת ניקיון איכותית, מוכרת, בעלת יכולות מגוונות ועם עובדים ברמה גבוהה.

שכירת חברת ניקיון משרדים היא חלק אינטגרלי מהעבודה בתוך משרד. המשרד הוא המראה של החברה והוא משקף מאוד את האופן שבו בעל העסק מתייחס לעסק שלו, וגם לאנשים איתם הוא עובד ומקיים יחסים עסקיים. אף לקוח לא ירצה לעשות עסקים עם עסק שנמצא בתוך משרדים מטונפים, ואף עובד איכותי לא יוכל או ירצה לעבוד במקום מלוכלך שלא מכבד את היושבים בו, שכן לכל אחד מאיתנו יש סטנדרטים בסיסיים לגבי מקום עבודה והתנאים שהוא מעניק. ניקיון ותחזוקת המשרד זה משהו שכל בעל עסק צריך לחשוב עליו וצריך לחתור באופן אפקטיבי כדי למצוא פתרון איכותי וארוך טווח בדמות חברת ניקיון טובה, יציבה ועם מגוון רחב של יכולות מוכחות.

 

שתפו את המאמר

תוכן עניינים

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

בואו נדבר.

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

× בואו נדבר בואטספ
דילוג לתוכן