הקשר בין תחושת הניקיון במשרד לפרודוקטיביות העובדים

הקשר בין תחושת הניקיון במשרד לפרודוקטיביות העובדים
תוכן עניינים

הידעתם? קיים קשר ישיר בין פרודוקטיביות בזמן העבודה לבין מצב הניקיון בסביבה המשרדית. תחושת ניקיון במרחב העבודה תורמת רבות לעבודה טובה יותר וביכולתה לשפר באופן משמעותי את יעילות העובדים.
לא רק מסיבות נוצצות ותלושי מזון מפנקים תורמים לרווחת העובדים, אלא גם תנאים בסיסיים הרבה יותר – רמת ניקיון המשרד בראשם. עובד המועסק בחברה שמשרדיה נקיים וללא רבב, ירגיש טוב יותר במקום העבודה. בחירה בחברת ניקיון משרדים טובה מאפשרת לספק לעובדים הרבה מעבר לרמת היגיינה בסיסית. מדובר באמצעי המעביר מסר ברור לעובדים: אתם חשובים, אנו רואים אתכם ואת הצרכים שלכם. כשעובד מרגיש מוערך וכל צרכיו נענים, הוא מסופק יותר במקום העבודה ומרגיש רצון גדול יותר לתת בחזרה ולתרום למערכת.

כיצד ניקיון משרדים תורם לפרודוקטיביות ושיפור יעילות העובדים?

העובד הממוצע בעידן המודרני מבלה חלק ניכר משעות היום במקום העבודה. עם זאת, מעסיקים רבים כיום מכירים כבר בחשיבות שבשמירה על רווחת העובד ככלי המאפשר ליהנות הן מתפוקה גבוהה יותר והן מאווירה טובה יותר ושביעות רצון בקרב העובדים. השקעתם רבות באיתור עובדים מתאימים, הכשרתם אותם והשקעתם בהם משאבים רבים, אך אם לא תשכילו להמשיך ולייצר עבורם סביבת עבודה נעימה, הפרודוקטיביות שלהם עלולה לרדת באופן משמעותי ואף חמור מכך – הם עלולים לעזוב. משרד נקי הוא צורך בסיסי של כל עובד, האפשר לו לעבוד באופן טוב ונוח יותר.

משרד נקי ככלי להעצמת העובד

אם בעבר בחלק מהמשרדים נדרשו העובדים לשמור על ניקיון עמדת העבודה האישית שלהם והמטבחון, הרי שהיום המצב שונה לגמרי. המעסיקים השכילו להבין כי את מלאכת הניקיון יש להשאיר לצוות ניקיון מקצועי, היות ומדובר במצב שאינו מועיל לאף אחד מהצדדים. העובדים הנדרשים לקחת חלק בניקיון חשים מנוצלים ומתוסכלים. כפועל יוצא המוטיבציה שלהם במקום העבודה יורדת ובמקביל הם אינם באמת תורמים לניקיון אמיתי של המשרד אלא רק למראית עין, כך שברוב הזמן המשרד רחוק מלהיות נקי.

מה הקשר בין תחושת הניקיון במשרד לפרודוקטיביות העובד?

מחקר חדש של קואליציית הניקיון של אמריקה (CCA) בקרב עובדים בסביבה משרדית, מצא כי 66% מהעובדים דורשים רמת ניקיון גבוהה יותר לפני החזרה לעבודה לאחר התפרצות וריאנט האומקירון.
המחקר מראה שכמעט מחצית ממשתתפי הסקר – 43% – עדיין מודאגים מהחזרה למשרד.

מחקר קואליציית הניקיון של אמריקה בנוגע לניקיון משרד בתקופת הקורונה

הסקר שכלל 1,600 עובדים אמריקאים, ביקש מהעובדים לדרג את הפחד הגדול ביותר שלהם לחזור למשרד, רוב העובדים השיבו כי מדובר בשיעור הידבקות גבוה המוביל לפחד מהדבקה בסביבת העבודה. אם בעבר ניקיון המשרד לא נמצא בראש סדר העדיפויות של רוב העובדים, לאחר התפשטות וירוס הקורונה, 66% מקרב העובדים ציינו כי נוכחות של חברת ניקיון במקום העבודה שתשמור על רמת הסניטריה תאפשר להם להרגיש בטוחים יותר. כדי להרגיש בטוחים לחזור למשרדיהם, הדגישו העובדים שלקחו חלק במחקר את החשיבות של נוהלי ניקוי וחיטוי נאותים במקום העבודה.

שתפו את המאמר

תוכן עניינים

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

בואו נדבר.

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

× בואו נדבר בואטספ
דילוג לתוכן