חשיבות ניקיון המשרד במהלך תקופת הקורונה

ניקיון משרדים בתקופת הקורונה
תוכן עניינים

היגיינה וניקיון הפכו לכלים חשובים במאבק מול התפשטות נגיף הקורונה. מחקרים מצאו כי שטיפת ידיים עם סבון במשך לפחות 20 שניות היא האמצעי הטוב ביותר להפחתת החיידקים והווירוסים מכפות הידיים, ומשרד הבריאות הנחה את תושבי ישראל לעשות זאת לעיתים תכופות – לפני, אחרי ובמהלך הכנת מזון, לאחר השימוש בשירותים, לאחר שיעול ועיטוש ועוד. מחקר נוסף שבחן את העמידות של הנגיף, מצא שהקורונה נשארת פעילה זמן רב מחוץ לגוף ושורדת על משטחים שונים בין שעות למספר ימים. כך לדוגמה, הנגיף מסוגל לשרוד על משטחי פלסטיק, עץ, בד ופלדה גם לאחר ארבעה ימים. נגיעה במשטח בו נגע חולה קורונה כמה ימים לפני כן, עלולה להוביל להידבקות במחלה.

העמידות הרבה של הנגיף על המשטחים, מוכיחה עד כמה חשוב לנקות היטב כל משטח ומשטח במשרד שלנו. ארגון CDC האמריקאי לשליטה ומניעת מחלות, פרסם המלצות לפיהן ניקוי משטחים מלוכלכים מסייע למניעת הידבקות בקורונה ומחלות נשימה ויראליות אחרות במסגרות קהילתיות. כעת, עם החזרה הדרגתית לשגרה וחזרתם של העובדים למשרדים, חשוב מאוד לשכור את שירותיה של חברת ניקיון משרדים שתסייע למנוע הצטברות של חיידקים במשטחים השונים במשרד.

כיצד מתבצע ניקיון המשרד?

לפני שאתם שוכרים את שירותיה של חברת ניקיון עבור המשרד שלכם, יש כמה דברים שעליכם לשים לב אליהם. חשוב מאוד לבחור בחברת ניקיון שיש לה ניסיון רב בניקיון משרדים, ושמשתמשת בחומרי ניקוי ידידותיים לסביבה המאושרים על ידי משרד הבריאות ושאינם רעילים. כמו כן, יש לוודא כי החומרים בהם החברה משתמשת אינם גורמים לחלודה, כדי למנוע נזק לרכוש במשרד. מומלץ שעבודת הניקיון תתבצע מחוץ לשעות הפעילות של המשרד, בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב, זאת על מנת למנוע הפרעה הן לעובדי הניקיון והן לעובדי החברה.

ניקיון המשרד צריך להתבצע בכל חללי המשרד, לרבות המשרדים, חדר האוכל, חדר ישיבות, המטבח והלובי במשרד. חשוב מאוד לוודא שחברת הניקיון מבצעת ניקוי של המשטחים בהם העובדים נוגעים לעיתים קרובות כמו שולחן, כיסא, דלפק, מתגי חשמל, מחשבים, מדפסות, מכונות צילום, ידיות של ארונות ודלתות, שירותים, כיורים, שלטים רחוקים, טלפונים, לחצני מעלית, מכונת קפה, וכן וילונות, טלוויזיות, פחי אשפה, מקרנים ושטיחים.

קידום ההיגיינה במשרד שלכם

ישנן דרכים רבות לעודד את העובדים שלכם לשמור על היגיינה וניקיון, וכך לצמצם ולמנוע הידבקות בקורונה:

  • הנהיגו מדיניות לפיה כאשר העובדים לא מרגישים טוב עליהם להישאר לעבוד מהבית או לקחת יום מחלה.
  • יש לוודא כי עובדים שחזרו מחו״ל ייכנסו לבידוד למשך 14 יום ולא יגיעו למשרד.
  • הניחו מגבונים, בקבוק אלכוג׳ל ומגבות נייר באזורים אסטרטגיים שיש בהם תנועת עובדים רבה כמו המטבח, הלובי והשירותים.
  • שקלו לשדרג את המשרד עם מכשירים שמפחיתים מגע כמו דלתות כניסה שנפתחות באופן אוטומטי, מתגי אור חכמים הנכבים באופן אוטומטי כאשר יוצאים מהחדר, מיכלי סבון וברזים הפועלים ללא צורך במגע ישיר ועוד.
  • תלו שלטים המעודדים את העובדים לשטוף את הידיים לעיתים תכופות.
  • שמרו על לוח זמנים קבוע לניקוי וחיטוי המשרד.

ניקיון המשרד הוא חשוב מאוד ולא רק בתקופת הקורונה. סביבה נקייה במשרד תספק אווירה נעימה לעובדים שלכם, תיצור רושם חיובי על הלקוחות והשותפים העסקיים שלכם, תשמור על בריאות צוות העובדים ותאפשר עבודה יעילה ופרודוקטיבית.

שתפו את המאמר

תוכן עניינים

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

בואו נדבר.

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

× בואו נדבר בואטספ
דילוג לתוכן