הדברים שאסור לשכוח כשמנקים את המשרד

ניקיון משרדים
תוכן עניינים

ניקיון משרדים הוא חשוב הן לעובדים והן ללקוחות פוטנציאלים אשר מגיעים למשרד.

עבודה עם חברות ניקיון היא יום יומית וצריך לבחון היטב באיזה חברה בוחרים בהתאם לצרכים ולתקציב. חשוב להגדיר לעובדי הניקיון את ההיררכיה והחשיבות של ניקיון בחדרים מסוימים ושימוש בחומרי ניקיון ספציפיים.

יש הבדל בין ניקיון של חדר הישיבות והלובי לבין הניקיון של עמדות העבודה האישיות. יש גם להשתמש בחומרי ניקיון ספציפיים לפי סוג החומר שמנקים, ולדאוג לפיזור נכון של שעות הניקיון על ידי העובדים.

מרבית העובדים השכירים בישראל נמצאים במקום העבודה שלהם ברוב שעות היום, לבטח יותר מאשר הם נמצאים בבית עם בני הזוג והילדים.

למעשה, מדובר על 8 או 9 שעות בממוצע, ועם נסיעות, מה שמשאיר בסה"כ שעתיים או שלוש לזמן איכות עם המשפחה.

למרות השהות הארוכה, לא כולם מתייחסים למקום העבודה כמו לבית מבחינת ניקיון והיגיינה. לכן, בכל משרד יש צורך גדול בעבודה עם חברת ניקיון משרדים שתפקידה ליצור סביבת עבודה נעימה יותר למקום בו אנשים נמצאים יותר מכל מקום אחר.

עובדי הניקיון הם אלו שצריכים לדאוג למשרד נקי, על כל חלקיו, ולראות שלעובדים יש את התנאים הבסיסיים לבצע את עבודתם.

לתת תשומת לב לכל דבר

עבודה עם חברת ניקיון משרדים היא עבודה אינטנסיבית ויום יומית, אם כי חשוב להבדיל בין החלקים השונים של המשרד. כל פרט ורהיט של המשרד צריך להיות נקי, אך כמובן שהחשיבות של ניקיון הלובי וחדר הישיבות הוא גדול יותר מניקיון עמדות העבודה האישיות. לכן, חשוב מאוד להגדיר לעובדי הניקיון את ההיררכיה של החשיבות ולעבוד בשיתוף פעולה. כך למשל, אם ידוע כי יש ישיבה מתוכננת עם לקוחות גדולים, יש לנקות את חדר הישיבות באותו הבוקר. את ניקיון העמדות אפשר לקבוע לביצוע אחת לשבוע, וניקיון מקיף של חלונות יכול להתבצע אחת לחודש. כל חלק במשרד צריך לקבל את תשומת הלב שלו, ויש לשים לב לכך, הן מבחינת מנהל המשרד והן מבחינת צוות הניקיון. ועדיין, למרות תשומת הלב הגדולה, יש אלמנטים שנשכחים ויוצרים לכלוך שהוא מאוד בולט לעין. הנה מספר אלמנטים שאסור לשכוח כאשר מנקים את המשרד, או כאשר נותנים הוראות לעובדי הניקיון, שכן משרד מטונף הוא מסוכן לעובדים.

  • מיקרוגל – עשרות עובדים שמחממים מזון מכל מיני סוגים בתוך קופסה סגורה ורותחת? זה משהו שחייבים לנקות על בסיס יומי, לא פחות. מיקרו לא נקי מפתח בקטריות וחיידקים וכמובן ריחות חריפים.
  • מאווררי תקרה, מזגנים וגופי תאורה – פריטים רחוקים וקשים להגעה, אך גם אלו צריכים לקבל את תשומת הלב הראויה, לפחות אחת לחודש. אלו הפריטים שהופכים משרד נקי למשרד מצוחצח.
  • כסאות אישיים וריהוט – אלו פריטים קשים מאוד לניקיון, שכן יש צורך בחומרים ומכשור מיוחד, לבטח ברהיטים גדולים. לכן, חשוב מאוד לעבוד עם חברה שיש לה את היכולות לעשות את העבודה הזו, לפחות אחת לחדש.
  • ידיות ומעקות – היד היא האיבר המלוכלך ביותר בגוף, והיא כוללת אין ספור חיידקים. פריטים בהם אנחנו נוגעים בידיים ללא הפסק חייבים לקבל ניקיון עם חומרי חיטוי לפחות פעמיים בשבוע, כדי לא להפוך למדגרת חיידקים.
  • מחשבים, מקלדות ועכברים – אולי הפריטים שהכי באים לידי שימוש בכל משרד. כדי לשמור על תקינות המכשור האלקטרוני הוא חייב להיות גם מתוחזק היטב, וגם נקי, על מנת לא לאגור אבק שפוגע בו.

שירותים מקיפים עושים את ההבדל

כל בעל עסק יודע שכדי למשוך לקוחות ועובדים איכותיים, ולייצר סביבת עבודה פורייה יותר, הוא חייב לשמור על היגיינה. אי אפשר להזמין לקוח לפגישה ולתת לו תחושה של הזנחה ולכן, יש לדעת להוציא חלק מהתקציב לטובת ניקיון טוב של המשרד, בין אם בשעות היום ובין אם אחת לתקופה – גם לניקיון מקיף בלילה. כדי להגיע לחברת ניקיון טובה, שתדע לתת את כל השירותים הרלוונטיים, צריך לעשות סקר שוק. חשוב לזכור שמשרד מלוכלך ומוזנח מרתיע מעובדים לבצע עבודה איכותית

ניתן למצוא לא מעט חברות שמתעסקות עם ניקיון משרדים וחלקן אף מציעות שירותים מקיפים יותר כמו ניקיון לאחר מעבר משרד, ניקיון לאחר שיפוץ, ניקיון בשעות הערב ועוד. אלו הן החברות שלא ישכחו לנקות את החלקים והפריטים החשובים במשרד וישאירו אותו נקי וללא רבב. כדי לייצר עסק רווחי, חשוב לשמור על ניקיון – גם בשולחנות העבודה, גם בחדרי הישיבות וכמובן בשירותים, לפי הצרכים באותו הרגע. חברת ניקיון משרדים טובה היא אינה פריבילגיה, אלא חובה בעולם המודרני של כל בית עסק.

שתפו את המאמר

תוכן עניינים

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

בואו נדבר.

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

× בואו נדבר בואטספ
דילוג לתוכן