מהי התדירות המומלצת לניקיון המשרד?

מהי התדירות המומלצת לניקיון המשרד
תוכן עניינים

כל משרד זקוק לניקיון באופן קבוע, על כך אין ויכוח. אך מהי תדירות הניקיון השבועית המומלצת? זו כבר שאלה שיש להשיב עליה באופן פרטני תוך התייחסות לגורמים שונים. חשוב לדעת כי מה שרלוונטי עבור משרד אחד לאו דווקא יתאים עבור חברה אחרת. הנה כל הדרכים לקבוע את תדירות הניקיון המומלצת למשרד.

בשונה מביתנו הפרטי, כאשר מדובר בסביבת משרדים יש צורך גבוה יותר בניקיון. הסיבה העיקרית לכך היא ריבוי המשתמשים והתנועה הערה המתרחשת באזורי המשרד במשך שעות היום. בניגוד לבית מגורים, משרד ממוצע מאכלס בתוכו כמות עובדים אשר עשויה להיות גם דו ותלת ספרתית, אשר עושים שימוש בחלקיו השונים כמו השירותים, המטבח, עמדות העבודה והאזורים הציבוריים השונים. כפועל יוצא, גם רמת הלכלוך במקום עולה באופן משמעותי ויש צורך בשירותי ניקיון משרדים אשר מאפשרים לשמור על רמת תברואה נאותה ותנאים נעימים במקום.

כל כמה זמן מומלץ לנקות את המשרד?

עוד בטרם פניה לחברת ניקיון משרדים עליכם לקבוע מראש האם אתם זקוקים לשירותי ניקיון משרדים פעם בשבוע, ניקיון משרדים פעמיים בשבוע או שאולי לניקיון מדי יום? האופן בו תשיבו יעזור לכם לקבוע את רמת הניקיון הנדרשת בכל אחת מהפעמים הללו. אם תבחרו בניקיון חד שבועי הרי שיהיה עליו להיות יותר אינטנסיבי ועמוק ולרכז בתוכו יותר משימות. אם תבחרו לבצע ניקיון במשרד מספר פעמים בשבוע תוכלו לחלק את מטלות הניקיון לימים שונים וכך לייצר לו"ז עבודה קבוע ויעיל אשר יאפשר לקצר את מלאכת הניקיון בכל פעם.

כיצד תוכלו לקבוע את תדירות הניקיון?

התשובה לכך מושפעת ממספר גורמים עיקריים:

מספר העובדים במשרד

ככל שמקום העבודה מאכלס כמות רבה יותר של עובדים כך יהיה צורך תכוף יותר בניקיון. התנועה הרבה בשילוב עם כמות המשתמשים הגדולה מייצרים לכלוך ופסולת רבים, כלים מלוכלכים בכיור, זבל בפחים ושירותים מלוכלכים יותר. לכן לכמות העובדים יש השפעה ישירה על קביעת תדירות הניקיון השבועית במשרד.

גודל המשרד

שטח המשרד במ"ר נחשב לאחד מהגורמים המשפיעים ביותר על הצורך השוטף בניקיון. כך, ניקיון משרדים קטנים שונה בתכלית מניקיון של משרד רחב ידיים. משרד גדול מאכלס בתוכו יותר ציוד וריהוט משרדי הזקוקים לניקוי אבק ומשטחים, יותר חלונות הזקוקים להברקה ושטח רצפה הדורש שטיפה וטאטוא, כך שיש לתכנן מראש את סדר העבודה ולהתאימו לגודל המשרד.

אופי המשרד

גם לאופן ההתנהלות השוטף של החברה יש השפעה רבה על תדירות הניקיון. במידה ומדובר במשרד המארח לקוחות רבים או מקיים פגישות רבות משתתפים לעיתים קרובות, יהיו לכך השלכות ניכרות לעין ברמת הניקיון היומיומי ויהיה צורך בניקיון בהתאם לכך. אי שמירה על רמת סניטריה נאותה במשרד עלולה לפגוע בתדמית בית העסק ולייצר חוויה שלילית למבקרים במקום ולעובדים כאחד.

שתפו את המאמר

תוכן עניינים

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

בואו נדבר.

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

× בואו נדבר בואטספ
דילוג לתוכן