8 מיתוסים שגויים שחשוב להפריך על ניקיון משרדים

מיתוסים מופרכים על ניקיון משרדים
תוכן עניינים

המשרד הוא המקום בו אנו מבלים כמעט יותר מכל מקום אחר במשך השבוע. כיום קיימת מודעות גבוהה יותר מאי פעם לחשיבות שבשמירה על סביבת עבודה נקייה. בין אם אתם מנקים את סביבת המשרד לגמרי לבד או נעזרים בחברת ניקיון, ישנם מיתוסים שגויים שחשוב להפריך בנושא, הכירו את הבולטים שבהם:

1. אקונומיקה משמשת לניקוי כללי

למרות האמונה הרווחת, אקונומיקה לבדה אינה מספקת כחומר ניקוי יעיל. מדובר בחומר יעיל לחיטוי והסרת כתמים, אך שימוש רב בו עלול לפגוע באיכות המשטחים ולייצר חריצים וסדקים המהווים כר פורה להתפשטות חיידקים במשך הזמן. לכן, חשוב להשתמש גם בחומרי חיטוי ייעודיים לניקוי משטחים אשר יאפשרו לשמור על עמידותם לאורך זמן.
בנוסף, אתר מכון התקנים הישראלי ממליץ לבדוק את תאריך התפוגה של האקונומיקה כיוון שהחומר הפעיל שיש באקונומיקה מתנדף עם הזמן

2. המדיח מנקה את עצמו

ממש כמו הרכב שלנו ומכונת הכביסה, גם מדיח כלים דורש תחזוקה שוטפת באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים לניקוי פנימי של חלקי המדיח. מדיח כלים שאינו מתוחזק כראוי עלול לייצר במשך הזמן שכבת אבנית שפוגעת בפעילותו לצד ריחות רעים וחיידקים.

3. מוצרי ניקוי ירוקים פחות יעילים

מדובר במיתוס נפוץ למדי, אך למען האמת במקרים רבים, מוצרי ניקוי ירוקים הנקראים גם חומרי ניקוי אקולוגיים, נחשבים ליעילים בדיוק כמו חומרי ניקוי מסורתיים. מדובר בעובדה משמחת שכן חומרי ניקוי ירוקים תורמים רבות לשמירה על כדור הארץ והם נחשבים לבריאים יותר מחלק מחומרי הניקוי הקונבנציונליים.

 4. ככל שתשתמשו ביותר חומר ניקוי, כך רמת הניקיון שתתקבל תהיה טובה יותר

כשמדובר בחומרי ניקוי לעיתים פחות זה לגמרי יותר. אל תתפתו למהול את חומרי הניקוי במים או לשפוך כמויות רבות של חומרי ניקוי. הרכיבים הפעילים שבהם נועדו לספק את אותה תוצאה גם בכמות קטנה יותר של חומר והשימוש בחומר ניקוי רב יותר עלול דווקא לפגוע בניקיון ולהוביל להצטברות של שאריות חומרי ניקוי שיהפכו לדביקות במשך הזמן.

6. ניתן לחטא לחלוטין ריהוט מרופד

חומרי חיטוי פועלים בצורה הטובה ביותר על משטחים קשים ולא נקבוביים. הם אומנם תורמים לחיטוי ולניקיון של משטחים כמו עור, ריפוד ובד אם אין באפשרותם לספק חיטוי מוחלט של האזור.

7. יש לנקות את המשרד רק כאשר הוא נראה מלוכלך

מדובר בטעות רווחת. חשוב להבין כי חלק גדול מהחיידקים והווירוסים שמתפשטים באוויר בסביבות משרדיות אינם נראים לעין בלתי מזוינת ולכן גם אם המשרד נראה נקי קיים סיכוי סביר שהוא זקוק לניקוי.

8. עובדי המשרד יכולים לדאוג לבדם לניקיון

אלא אם כן הדבר נלקח בחשבון מראש ומופיע בתנאי ההעסקה, אין לצפות מעובדים לנקות ולתחזק את מקום עבודתם. כל עובד גויס לתפקיד ספציפי וזמן הניקיון יכול לגרוע מביצועיו ומהתפוקה הכללית שלו וכמובן לפגוע רבות במוטיבציה ושביעות רצונו ממקום העבודה.
מעבר לכך, שירותיה של חברת ניקיון משרדים תהיה הפתרון היעיל והמקצועי ביותר הן לטובת בעלי המשרד והן לעובדים החברה.

שתפו את המאמר

תוכן עניינים

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

בואו נדבר.

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

× בואו נדבר בואטספ
דילוג לתוכן